Перший в світі трактор працював на парі!

30 черв. 2016 18:01:37
Перший в світі трактор працював на парі!

Трактори гусеничні, колісні, сільськогосподарські, армійські, промислові, міні-трактори, тракстери ... - це види сучасної тракторної техніки, різновиди якої допомагають сьогодні вирішувати будь-які завдання. А ви знаєте, як виглядали перші трактори, і коли почалася історія розвитку даної техніки? Якщо ні, то зараз, в цій статті ви можете дізнатися багато цікавого і нового для себе.
Предки сучасних тракторів з'явилися в 19-тому столітті, під час розвитку парової техніки. Так, саме так, перший попередник трактора в світі був створений на основі пересувного парового двигуна з гусеничним ходом і призначався для орання полів і осушення боліт. Даний агрегат був створений видатним англійським винахідником Джоном Гіткотом. Не дивлячись на інноваційність, цей винахід залишилося в тіні інших патентів вченого через свою не практичність. Через 10-років після презентації Гіткота його співвітчизник Вільям Говард створив більш легкий і маневрений колісний аналог - локомобіль, який виконував сільськогосподарські роботи і міг виробляти електрику в польових умовах. Винахід Говарда швидко набрав популярності серед аграріїв, і в середині 19-го століття, практично, на кожному британському полі можна було побачити замість коня залізний голосно пихкаючий парою локомобіль.


Естафету машинобудування в англійців прийняли американці з моменту появи двигунів працюючих на нафтопродуктах. Айовець Джон Фроліх побудував машину з дизельним двигуном в 1892-му році. Саме його винахід вважається першим повноцінним трактором. Через чотири роки на ринку з'явилися перші двоциліндрові бензинові двигуни, розроблені Чарльзом Хартом і Чарльзом Парром. Ці двигуни стали основою для конвеєрного виробництва тракторів марки Харт-Парр, вагою шість тонн і потужністю двигуна 30 к.с. на холостому ходу або 18 к.с з навантаженням. Через ненадійну систему запалювання Харт-Парр були визнані не практичними і після випуску 15-ти примірників в 1903-му році, серійне виробництво цих тракторів було припинено. Трактори марки Харт-Парр вважаються найстаршими тракторами з двигуном внутрішнього згоряння. Оцінити їх сьогодні можуть відвідувачі Національного Музею американської історії у Вашингтоні.


Удосконалити тракторну конструкцію зважився Ден Елборн в 1902-му році. Його прототип під назвою Ivel "стояв" на трьох колесах і був визнаний придатним для використання в сільськогосподарських цілях, завдяки своїй потужності і легкості. Ivel-ли швидко стали популярними, і довгий час домінували на ринку аграрної техніки. У той же час компанія Харт-Парр, шукала ідеї для створення нової машини, яка змогла б відновити втрачену репутацію засновників. В 19012-тому році конструкторами Харт-Парр було прийнято рішення будувати гусеничні трактори. Технічна реалізація даної ідеї створила потужний резонанс серед машинобудівників через гібридний вигляд - гусеницями були обладнані лише задні колеса трактора, передні ж залишилися звичайними. Цікавий факт - в 1913-тому на Всеросійській виставці (м.Київ), куди були запрошені машинобудівники з усього світу, в тому числі і Харт-Парр, радянські конструктори помітили недоліки такого рішення, після аналізу, якого Харт-Парр почали випускати повноцінні гусеничні трактори.
Коли світ гудів в шумі інноваційної тракторної техніки, наші аграрії не поспішали переходити на механічну працю. Тільки після оцінки зарубіжних моделей в 1913-му, керівництвом тодішнього СРСР було прийнято рішення зайнятися розробкою вітчизняних аналогів. Робота закипіла, і вже в 1919-тому році світу був представлений перший радянський трактор Гном, після якого з'явилися інші моделі.
Історія вітчизняного тракторобудування заслуговує окремої уваги, яку ми приділимо в наступній статті. А поки що ви можете перегорнути каталог нашого сайту, де ви не побачите музейні експонати, а можете купити мінітрактор сучасного виробництва.