Для роботи у сільськогосподарській, дорожньо-будівельній та меліоративній сферах вже тривалий час застосовуються різноманітні високотехнологічні пристрої. Та попри це трактор не втрачає популярності та продовжує займати почесне місце у списку найнеобхідніших машин у веденні господарства. Та перш, ніж здобути звання одного з найбільш функціональних засобу, трактор пройшов довгий період свого становлення.

Історія трактора бере свій початок з XIX століття. Після появи парової машини почалась робота над виробництвом автомобілів та тракторів. Загалом в історії трактора є декілька визначних дат:

• 1837 рік – англійський інженер Джон Гіткот представив перший гусеничний трактор, оснащений паровим двигуном для оранки та осушення боліт.

• 1858 рік – на сільськогосподарській виставці у місті Мерісвілл, Каліфорнія, американець Міллер отримав премію за свій унікальний винахід – практичну гусеничну машину. Проте ні його розробка, ні розробка Гіткота не знайшла подальшого розвитку.

• 1850 рік – Вільям Говард, англійський винахідник, використав локомобіль – пересувний паровий двигун – для сільськогосподарських робіт. Впродовж наступних 50-ти років кількість цієї техніки збільшилась до двох тисяч машин.

• 1892 рік – Джон Фроліх побудував трактор, який працював на нафтопродуктах. Його машина отримала популярність тільки через 10 років після винайдення.

• 1896 рік – американські інженери Хартон і Парр розробили трактор з двигуном внутрішнього згорання.

• 1902 рік – Ден Елборн змайстрував прототип трьохколісного трактора. Його задумка знайшла прихильників і за короткий час було побудовано понад 500 одиниць таких машин.

• 1912 рік – початок випуску тракторів компанією «Холт Парр». Їхні машини були оснащені звичайними колесами спереду та металічними стрічками на опорних колесах ззаду. Пізніше інженери змінили задумку та почали будувати трактори на повністю гусеничному ходу.

Великий ажіотаж серед фермерів після появи тракторів на ринку швидко згас після того, як виявилось, що ця техніка через свою вагу дуже сильно утрамбовує грунт. Крім того, машини часто виходили з ладу, а ремонт та необхідні запчастини коштували дуже дорого. Проте ідея використання тракторів у сільському господарстві була занадто хорошою, аби відмовлятись від неї, тож розробники почали працювати над модернізацією машин та розвитком спеціалізованих майстернь для ремонту техніки.

Тракторобудування як галузь промисловості почала стрімко розвиватись з 1917 року у зв’язку з масовим виробництвом тракторів на заводах Генрі Форда у США, Ірландії та Великобританії.

 

У Радянському Союзі будівництву тракторів почали приділяти увагу після 1917 року. Влада виокремлювала великі кошти для галузі тракторобудування та у 1921 році видала Декрет Ради Народних Комісарів про визнання сільськогосподарського машинобудування справою надзвичайної ваги.

Значними здобутками радянських інженерів у будівництві тракторів стали:

- У 1919 році - трактор «Гном» (Я. Маміна), оснащений нафтовим двигуном;

- У 1922 - трактор «Коломенец – 1» (Е. Львова);

- У 1922-23 – «Запорожець» (Л. Унгера) та ін.

Особливу популярність отримав трактор «Комунар», побудований на паровозобудівному заводі у Харкові у 1924 році.

Випуск перших машин радянського виробництва відбувався невеликими партіями, проте за цей період з’явилась численна кількість професійних майстрів тракторобудівничої галузі та продукція, виготовлена ними, увійшла в історію вітчизняної промисловості. До початку Великої Вітчизняної війни були побудовані тракторні заводи у Сталінграді, Харкові, Челябінську. Загальний обсяг випущеної продукції сягав понад 700 тисяч одиниць техніки.

З розвитком науки та зміною потреб людини на зміну великим громіздким машинам прийшли мінітрактори. Вони вже давно стали важливою частиною сільськогосподарського обладнання. Купити мінітрактори пропонують зараз багато виробників в Україні. Ми ж даємо Вам можливість здійснити покупку на нашому сайті в онлайн-режимі. Витративши всього декілька хвилин свого часу та обравши необхідне обладнання, Ви зможете підвищити продуктивність свого господарства.